FRAKT OCH RETURER

Beställning

När du har gjort din beställning så får du hem en beställningsbekräftelse. Och vi sätter igång att plocka ihop och paketera.  

leverans

När vi har packat klart din beställning så bokar vi din frakt (med Postnord eller Schenker). Därefter tas ditt paket till närmsta post/paketombud.

avisering

Nu när ditt paket har anlänt så skickas en avisering ut till dig för upphämtning ❤

Du får en avisering antingen genom sms och/eller e-post.

hämta ditt paket

Cheers babe!

Spring och hämta ditt paket, för du vill ju inte bli sen till partyt!

Nu finns det bara en sak kvar att göra.. snap a cool pic on ur outfit, post & tag us ❤

Behandling och leveranstid:

Normalt skickas varorna nästa arbetsdag. Under högsäsong eller semestertider kan leveranstiden bli något längre. 

Behandlingstiden ligger mellan 0 - 24 timmar. Leveranstiden tar mellan 2 till 7 dagar beroende på säsong.  


Transportsätt:

Vi använder oss av Schenker och postnord för att skicka din beställning.


Fraktavgift:

Fraktkostnaden varierar beroende på storlek på din beställning. Vi använder oss av både Schenker och Postnord för att lösa en så bra fraktkostnad som möjligt för dig som kund.


Reklamationer:

Skulle ett fel uppstå på en vara är vi angelägna om att du meddelar det så snart som möjligt, så felet kan granskas och rättas till enligt konsumetköplagen.


Transportskador:

Vid direktleverans, ska synlig skada på försändelse eller misstänkt skada på varor i försändelse, anmälas omedelbart till transportören och därefter till oss. Skador som upptäcks senare dvs. vid uppackning av varor hemma, ska inom 7 dagar av avhämtnings/leverans-datum anmälas först till transportören och därefter till oss.



Ångerrätt:

Sker enligt distansavtalslagen: Inom 14 dagar, packa returvaran väl och återsänd den i oskadat skick och i originalförpackning (Obs! Inte mot postförskott eller efterkrav). Bifoga gärna en returorsak. När en vara returneras till oss står du som kund för returkostnaden. Returvara mottagen i oskadat skick återbetalas enligt 'Återbetalning & Kreditering' under köpvillkor. Återbetalning kommer att ske om du har debiterats för varorna.

Om du vill häva ditt köp eller returnera din beställning ber vi dig kontakta oss skriftligen via e-post till whatsup@pricklyrose.se eller via brev till 

Prickly Rose AB 

Hamntorget 1

 434 30  Kungsbacka.

Vid återbetalning kommer företrädesvis samma betalningssätt som användes vid betalningstillfället att användas.

Om du har mottagit en defekt vara ska du omgående meddela oss om detta och returerna varan i enlighet med avsnitt 6 (Returer) nedan. För varor som bedöms vara behäftade med defekt gör vi en fullständig återbetalning. Bestämmelserna häri begränsar inte gällande lagstadgade rättigheter

Om varan/varorna varit defekta vid mottagandet behöver vi omgående få veta detta skriftligt via e-post whatsup@pricklyrose.se. En fullständig återbetalning kommer att göras om varan/varorna behandlats enligt stycke RETURER.


Returer:

Om varan/varorna returneras i orört skick kommer PRICKLY ROSE enligt stycke ÅNGERRÄTT att göra en återbetalning.

Orört skick innebär att varan/varorna inte har burits, tvättats, smutsats ner, skadats och att märken och etiketter ej har avlägsnats. Varan/varorna ska vara i samma skick som det levererades till dig. Provning av varan/varorna får naturligtvis göras.



Fellevererade varor:

Kontakta oss för instruktioner. Vid retur: packa varan väl och återsänd den i oskadat skick. (Obs! Inte mot postförskott eller efterkrav). Bifoga ordernummer och en felbeskrivning/returorsak. Eventuell ersättningsleverans sker naturligtvis helt utan kostnad för kunden. Butiken ersätter fraktkostnader enl. överenskommelse.


Obs! Vid outlöst sändelse, debiteras kunden för fraktens faktiska kostnad plus eventuella transaktionsavgifter.


För mer information var vänlig och kontakta oss på whatsup@pricklyrose.se

Se även sidan: Köpinformation


Se konsumentvillkor för köp genom 2checkout

HÄR